اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ذوالقدر با تشریح نشست کمیسیون فرهنگی:

تعریف صوت‌وتصویر فراگیر مشخص شد/ نحوه چینش هیأت امنای سازمان صداوسیما چگونه است؟

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از تصویب ماده ۲ طرح اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که در خصوص تعریف صوت و تصویر فراگیر بود در کمیسیون فرهنگی خبر داد.

تعریف

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، سیده فاطمه ذوالقدر در تشریح نشست امروز (یکشنبه سوم تیرماه) کمیسیون فرهنگی مجلس، اظهار کرد: دستور کار نخست نشست امروز کمیسیون ادامه بررسی طرح اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب ماده 2 طرح مذکور در نشست امروز کمیسیون که تعریفی از صوت و تصویر فراگیر بود، افزود: بر این اساس صوت و تصویر فراگیر عبارت است از محتوای صوتی و تصویری که به صورت گسترده و یک سویه و بدون الزام به شناسایی مخاطب از طریق فرستنده‌های امواج رادیویی یا شکبه‎های کابلی ماهواره‌ای و اینترنتی توزیع می‌شود و یا قابلیت توزیع دارد و همچنین محتوای مربوطه زنده بوده و یا دارای جدول پخش زمانی است.

وی با بیان اینکه در ادامه نشست امروز ماده 5 و 6 طرح اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز به تصویب رسید، گفت: در ماده 5 طرح مذکور ارکان سازمان صدا و سیما مشخص شدند که عبارتند از هیأت امنا، رئیس سازمان و شورای نظارت.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: بر اساس ماده 6 طرح مذکور نیز 5 نفر از افراد حقیقی و حقوقی هیأت امنای سازمان صدا و سیما را تشکیل می‌دهند که توسط مقام معظم رهبری برای مدت 5 سال منصوب می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول